maandag 19 april 2010

Nederlands gedicht, moest over een dier gaan

Er was eens een kwal
die luste graag frikandel Halal
Af en toe kwam hij uit de zee
en nam er zo eentje mee

Tot op een dag
de kwal een kroket zag
Hij besloot deze te proberen
en begon zich ook tot kroket te bekeren

Steeds kwam hij vaker
bij de snackmaker
Hij probeerde van alles uit
van mexicano tot gehaktbal met ui

De kwal werd groot en dik
en vroeg zichzelf: Wat doe ik?
Ik kan me bijna niet bewegen
al dat eten werkt me tegen!

Hij piekerde zich suf
Wat moet ik hier aan doen? vroeg hij de gup
Ook die was ten einde raad
Hij zei: Kwal, het is al te laat.

Maar de kwal gaf de hoop niet op
Ik wil me weer voelen zoals eerst, zo top!
Dus deed hij aan de yogaklas mee
en werd de knapste kwal van de zee

4 opmerkingen:

  1. leuk gedicht heb je geschreven :)
    vroeger dichtte ik vaak, ik probeer het nu in het engels, dat een stuk moeilijker is haha.
    leuke blog heb je :)ik ga je volgen!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank jullie wellll!

    ik dichtte vroeger ook veel vaker, had ook zo'n moleskine boekje waar ik ze in op schreef maar die is kwijtgeraakt met verhuizen... heb indd ook wel eens in t engels gedicht maar doe t niet zo vaak meer
    dankjewel, kheb jou ook gevold :D
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik las een keer in één van je posts dat je blog er leuker uit zou zien als je een camera had en er foto's mee kon maken.
    misschien een tip: je kunt ook met paint dingentjes maken of foto's van google op je blog zetten :O? misschien een oplossing in de tijd dat je je camera nog niet hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen